18 november 2009

I väntan på Lucia...

Lillebror har ETA Panama City 13/12, och vad vore bättre än att välkomna honom med lussekatter? (Glöggen måste han tyvärr ta med även om det innebär att han inte kan resa med enbart handbagage. Vi kan ju inte fira lucia utan glögg, peppisar o lussebullar heller. Annas pepparkakor kan faktiskt köpas hos Riba Smith.)
Jag tänker såhär; Bror, M och jag kommer ju inte äta upp en hel sats lussebullar. Så varför inte ta med mängden som blir over till jobbet och bjuda kollegorna?


Skulle det inte vara kul att servera lussebullarna iklädda luciakläder? Eller rättare sagt lucia-huvudbonader?


Go crazy - Luciafirande galores! Jag försöker övertala mina kollegor att vara med på det, men än så länge är de ganska skeptiska till att vara stjärngosse, pepparkaksgubbe och tärna. Men vi kommer nog dit. Jag litar på min övertalningsförmåga, ha ha.





Jag mailade dem bilden nedan som motivering.... XD









Inga kommentarer: