08 mars 2010

Vill ha


Idag har jag snö-craving. Eller vänta, låt mig omformulera mig:

STÖRSTA DELEN av den sk. "vintern" här nere har jag haft snö-craving. Även om vi haft ovanligt många dagar med snöfall (OMG jag kanske måste ta till båda händernas fingrar för att räkna dem!! Completely f-ing unbelievable!) smälte den typ bort redan i luften innan den hunnit nudda marken.

Detta förhindrar inte att det är f-bannat kallt ändå. I morse var det -4C men ingen snö. Då blir jag alltid lika grinig och var tvungen påpeka åt M för hundrade gången att "Om det ska vara såhär j-la kallt kan det väl ändå komma lite snö innan så att den kan stanna för en gångs skull!"

Frustration.

Ovan ett mycket sällsynt foto taget av mig nere i Ouchy en morgon i januari på väg till jobbet! Observera att detta verkligen är en ögonblicksbild. En mycket ovanlig sådan. Jag hann kika ner på digitalkameraskärmen och titta upp igen och snön var då redan borta...nästan iaf. Ögonblicksbild som sagt.

Inga kommentarer: